Ben Wertheim stopt na 30 jaar als wedstrijdsecretaris.

30 jaar geleden ( dus 360 maanden terug!) kwam Ben Wertheim in het bestuur van ttv Maarssen. Na die 30 jaar heeft Ben onlangs aangegeven daarmee te stoppen aan het einde van deze voorjaarscompetitie. Daarmee komt er een einde aan een in mijn ogen unieke en bijzondere prestatie. Ben zal bij ieder lid bekend zijn om zijn al jarenlange (bijna) wekelijkse bulletin en bij alle competitiespelers als wedstrijdsecretaris. Maar Ben heeft nog veel en veel meer voor ttv Maarssen betekend, en ik kan het weten. Ontelbare gesprekken heeft Ben gevoerd, vaak ondersteunt door 1 of meerdere medebestuurders, met gemeente. Ging het niet over een eigen zaal (Ben had graag zaal Bloemstede symbolisch voor 1 euro overgenomen en dan in de zaal sommige, in zijn ogen, hinderlijke grondlijnen laten verwijderen) dan ging het wel om onze club goed op de kaart te zetten. Zeer frequent zijn Ben en ondergetekende jaarlijks naar Hilversum gereden om de afdelingsvergadering van de NTTB bij te wonen, sowieso was dit ook goed om de korte lijnen met andere verenigingen te onderhouden. Velen, ook buiten onze vereniging, kennen Ben natuurlijk ook van zijn functie van wedstrijdsecretaris van ttv Maarssen maar ook van onze open toernooien. Tweemaal per jaar was Ben organisator en toernooileider, met altijd een gevat welkomstpraatje vooraf.

Zo’ n 25 jaar geleden verhuisde ik met mijn gezin van Utrecht naar Maarssen. Al snel ging ik op zoek naar een sport in Maarssen en kwam ik, vooral op aanraden van mijn vrouw, geïnteresseerd en belangstellend op een dinsdagavond in zaal Bloemstede aan. Na een halfuur op de tribune te hebben gezeten, zonder ook maar enige interesse van wie dan ook wie ik was en wat ik kwam doen, wilde ik teleurgesteld de zaal verlaten. Dan maar op zoek naar iets anders, dacht ik. Toen sprak Ben mij aan en is de rest geschiedenis.

Die dinsdagavond toen in zaal Bloemstede was trouwens EN trainingsavond EN competitieavond voor senioren, meer was er niet (op een kleine jeugdgroep na die elders in Maarssen sportte). In de jaren die volgden heeft het bestuur (met uiteraard Ben) vooral gewerkt aan “ landje-pik “, en zie waar we nu staan: 2 avonden en een middag per week aanbod van ondertussen een van de grotere tafeltennisverenigingen uit de regio met regelmatig competitietafeltennis op het hoogste regionaal niveau.

Ben blijft wel actief tafeltennissen bij ttv Maarssen. Opmerkingen van Ben in de zaal zoals “ zo kom je nooit in de ere-klasse” of “ je lijkt …..wel” zullen we blijven horen. Gelukkig.

Met vriendelijke sportgroet,

Ton van ‘t Sant