Wie zijn wij?

Tafeltennisvereniging Maarssen is de enige tafeltennisvereniging in Maarssen én de grootste binnen de gemeente 'Stichtse Vecht'.

TTV Maarssen is opgericht op 12 oktober 1954 door medewerkers van een Maarssens bedrijf, die in de pauze een potje tafeltennisten in de bedrijfskantine. TTV Maarssen heeft ruim 110 tafeltennis enthousiasten, verdeeld over competitiespelers, recreatieleden en 55+ leden, en behoort tot de grotere verenigingen binnen het district Midden. TTV Maarssen heeft geen jeugdafdeling, maar men kan wel lid worden vanaf ± 15/16 jaar.

Tafeltennis kan iedereen, op elk niveau.

Tafeltennis is een makkelijke én moeilijke sport. ledereen kent het, iedereen kan het en bijna iedereen heeft het wel eens gedaan. Tafeltennis is geschikt voor zowel mannen als voor vrouwen, jong en oud. Tafeltennis is een binnensport. Dus ook met slecht weer kan er volop worden gesport. Het is makkelijk omdat het balletje heen en weer slaan voor iedereen op elk niveau mogelijk is. Tafeltennis is een sport met eenvoudige regels. Je hebt weinig tijd nodig om de basis van het spel te leren om echt te kunnen gaan spelen. Tafeltennis kent geen moeilijke spelstructuren.

Je doet het nooit alleen waardoor deze individuele sport heel gezellig is. Zo is tafeltennis een volwaardige actieve sport.

Tafeltennis Is de snelste balsport ter wereld. Het balletje kan bij het smashen snelheden van 200 km/uur bereiken en met een goede slag draait het balletje tot wel 15 keer per seconde. Een snelle reactie is dus heel belangrijk om een wedstrijd te kunnen spelen. Natuurlijk maak je dit soort slagen niet meteen de eerste keer dat je het probeert.

Dat is ook zo leuk aan tafeltennis. Je kunt jezelf altijd blijven verbeteren.