De 55+ groep

Elke woensdagmiddag worden er 20 tafels opgezet, dan kunnen er 40 spelers een balletje slaan. Als het nog drukker wordt, en dat gebeurt regelmatig, wordt er op een aantal tafels een dubbelspel gespeeld. Er hoeft nooit iemand aan de kant te zitten gedurende deze twee uur.

Deze groep is in januari 2009 ontstaan door een oproep van de gemeente om ouderen meer in beweging te krijgen. Jos Dijkers heeft het initiatief opgenomen om dit binnen onze vereniging van de grond te krijgen, en dat is voor meer dan 100% gelukt !

Iedere woensdagmiddag van 13.30 tot 15.30 uur neemt deze groep, in een sportieve en amicale sfeer, bezit van de zaal. Nieuwkomers die de sport nog nooit hebben beoefend kunnen worden geholpen door de aanwezige Maarssen leden die hen de fijne kneepjes leert, zodat men al snel een balletje kan slaan.

In de pauze en na afloop kan men in het sportcafé iets drinken en/of nuttigen en worden de sociale contacten met de andere deelnemers aangehaald.

Competitie en recreatie leden met een leeftijd vanaf zo’n 50 jaar kunnen ook, zonder bijkomende kosten aan de woensdagmiddagen van de 55+ groep deelnemen. Bij een grote drukte wordt verzocht om bijvoorbeeld te gaan dubbelen of voor maximaal 20 minuten een tafel vrij te maken, zodat niemand aan de kant hoeft te zitten en iedereen voldoende gelegenheid krijgt om te spelen.

Als je het bij ons naar je zin hebt gaan wij er van uit dat je recreatief lid wordt, of misschien wil je wel competitie gaan spelen. Kijk hier voor onze contributie. Met een officieel lidmaatschap is men tevens lid van Maarssen, met de daarbij behorende rechten en mag je ook op de dinsdag- en donderdagavond spelen.

Loop eens vrijblijvend binnen op woensdagmiddag in sporthal Bloemstede.
Neem je sportschoenen mee, je kunt dan gelijk proberen of deze sport iets voor jou is.

Het 8e Jos Dijkers toernooi

Elk jaar wordt in december een toernooi georganiseerd door en voor de 55+ groep. 40 spelers streden in 8 poules in een aantal enkel- en dubbelspellen om poulewinnaar te worden. De poulewinnaars ontvangen een mooie kortingsbon van het grieks restaurant Archeon Jefsi. De poulewinnaar met de meeste punten wordt toegevoegd op de wisselbeker. Dit jaar was Ab Spruit de beste van allen.

De overige poulewinnaars zijn Nico de Jonge, Flip Tengnagel, Clemens van Ewijk, Jan Nielen, Cor de Groot, Ton Ploeg en Jaap Veen.